Preguntes freqüents

Sobre el Centre de Formació Professional Sant Llàtzer 

Què és el Centre de Formació Professional Sant Llàtzer?

El Centre de Formació Professional Sant Llàtzer, és un nou centre privat, integrat a la Fundació Docència Sant Llàtzer (FDSL) conjuntament amb l’Escola Universitària d’Infermeria i Teràpia Ocupacional de Terrassa (EUIT). 

La FDSL manté una forta voluntat de servei a la societat, vinculada per una banda a la història de Terrassa, desenvolupant accions socials i de salut i per altre vinculada a una experiència de més de 100 anys en la formació de professionals de la salut. 

Quins són els nostres valors?

Som una institució docent, humanista i integradora, compromesa amb la societat que, mitjançant el desenvolupament, transferència del coneixement i la inquietud investigadora vol formar professionals de salut competents, els nostres valors són el compromís, el respecte, la tolerància i la sensibilitat social. 

Què puc estudiar al CFPSLL?

Actualment l’oferta formativa del Centre de Formació Professional Sant Llàtzer es composa pel CFGS de Documentació i Administració Sanitàries.

Quina durada té el CFGS de Documentació i Administració Sanitàries?

La durada d’aquest cicle és de 2.000 hores (1320 h. formació lectiva al centre educatiu, 449 h. formació en centres de treball i 231 h. Projecte Final), distribuïdes en dos cursos acadèmics. S’imparteix en horari de tardes de 14:50h a 21:30h de dilluns a divendres.

L’assistència a classe és obligatòria?

Sí, l’assistència a classe i la participació en les activitats proposades és obligatòria, ja que l’avaluació és contínua.

Per què escollir el Centre de Formació Professional Sant Llàtzer (CFPSLL)?

Perquè garantim una atenció personalitzada durant la formació dels i de les estudiants, gràcies a dos mòduls propis del CFPSLL, el mòdul de Tutoria i orientació i el mòdul de Simulació: Aplicació pràctica de les competències.]

.

Requisits d’accés 

Quina titulació necessito per accedir a un Grau Superior

Per accedir a un CFGS  cal haver superat la  Prova d’Accés a Grau Superior o tenir un dels següents títols:

  • CFGM o CFGS (no cal que siguin de la mateixa família)
  • Batxillerat LOE o LOGSE
  • Prova d’accés a la universitat per a majors de 25 anys
  • Prova d’accés a la universitat per a majors de 45 anys
  • Altres: Títol de Batxiller unificat i polivalent (BUP), haver superat el Curs d’orientació universitària (COU), FP2

Titulació 

Quina validesa té la titulació obtinguda al CFPSLL?

Tots els títols de Formació Professional impartits pel nostre centre són oficials i sense necessitat de proves lliures. 

Les titulacions estan reconegudes a nivell nacional i europeu?

Sí, les titulacions són expedides pel Ministeri d’Educació amb validesa en tot el territori nacional i reconegudes en tota la Unió Europea. 

Formació en centres de treball

Què és la Formació en centres de treball?

La formació pràctica en centres de treball (FCT) és un mòdul de  caràcter obligatori  per a l’obtenció del títol oficial del cicle formatiu i que té com a objectiu completar el coneixement i les competències de l’alumne adquirides en l’àmbit acadèmic apropant a la realitat del món productiu amb la finalitat d’enfocar el seu projecte de futur professional i millorar les seves possibilitats d’inserció laboral. 

Quan puc començar el mòdul de centres de treball?

En concepte general podràs iniciar el període de pràctiques empreses quan hagis  superat el 50%  de la formació del cicle, tot i això et recomanem que consultis els requeriments específics per a la realització del mòdul FCT que es troben en el pla d’estudis de cada cicle formatiu. 

Quina és la durada del mòdul FCT?

La durada de la formació pràctica en centres de treball ha de ser la que estableix el disseny curricular dels diferents ensenyaments postobligatoris. Dins el pla d’estudis de cada cicle formatiu podràs veure el nombre d’hores del Mòdul FCT. 

Si estic cursant el mòdul FCT, també hauré d’assistir a classe?

El Mòdul de FCT es cursa al final del cicle i, per tant, només realitzaràs les pràctiques.

Si tinc experiència laboral, puc sol·licitar l'exempció del mòdul FCT?

Sí, dependrà de l’experiència i l’exempció podrà ser total o parcial. 

Qui pot sol·licitar l’exempció total del mòdul FCT?

L’exempció del 100% del total demòdul del cicle s’atorga si l’alumne acredita l’experiència professional corresponent a un nombre d’hores igual o superior a les del mòdul de formació en un centre de treball, relacionada amb l’àmbit professional i de treball i les principals ocupacions i llocs de treball del cicle formatiu. 

Si tinc experiència laboral en qualsevol altra activitat no relacionada amb l’àmbit professional del cicle formatiu, puc sol·licitar l’exempció parcial del mòdul FCT?

Sí, pots sol·licitar l’exempció parcial del 25% del total d’hores del Mòdul FCT sempre que acreditis com a mínim el doble de les hores del crèdit o mòdul de pràctiques del cicle formatiu del qual se sol·licita l’exempció. 

Com puc sol·licitar l’exempció total o parcial del Mòdul de Formació en centres de Treball?

Si vols saber si pots estar exempt d’haver de realitzar el Mòdul FCT de Pràctiques en empreses, hauràs de fer la “SOL·LICITUD ESTUDI DE POSSIBLE EXEMPCIÓ DE FCT”. 

Al llarg del curs en què ho hagis sol·licitat es resoldrà l’estudi i se t’informarà del resultat. 

En el cas que se t’hagi concedit l’exempció, aquesta informació s’afegirà al teu expedient i el mòdul quedarà convalidat. 

Si per contra no t’ha concedit l’exempció (ja sigui total o parcialment), hauràs de matricular a aquest mòdul de FCT a partir del següent curs i quan et correspongui. 

Documentació que hauràs d’aportar per fer la sol·licitud: 

  1. a) Treballadors per compte d’altri:
  • Informe de la vida laboral emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social o Certificat o informe de l’entitat o empresa, on constin les hores d’experiència laboral, que detalli l’activitat i les funcions que ha realitzat l’alumne.
  1. b) Treballadors per compte propi:
  • Certificat d’alta d’activitat econòmica
  • Rebuts de cotització a la Seguretat Social
  • Quota de règim d’autònoms
  • Declaració trimestral positiva de l’activitat econòmica (model 130)

Cotització de les pràctiques externes

Quin és el marc legal de la cotització de pràctiques externes?

La disposició addicional (DA) 52a del text refós de la Llei General de la Seguretat Social (LGSS), sobre inclusió en el sistema de la Seguretat Social de l’alumnat que dugui a terme pràctiques formatives o pràctiques acadèmiques externes incloses en programes de formació.

A partir de quan cotitzen les pràctiques externes?

A partir de l’1 de gener del 2024.

A quins estudis de la FDSL és obligatòria la inclusió de les pràctiques externes al sistema de la Seguretat Social?

Als estudis oficials de grau, als estudis propis de màster de formació permanent, als diplomes d’especialització o diplomes d’expert, i tots els estudis de formació professional.

Quines assignatures de pràctiques de la FDSL s’han d’incloure al sistema de la Seguretat Social?

Totes les pràctiques acadèmiques externes.

S’han d’incloure al sistema de la Seguretat Social altres tipologies de pràctiques que formen part dels programes formatius de la FDSL?

Han de cotitzar únicament les pràctiques acadèmiques externes, és a dir, aquelles pràctiques que impliquin una estada en una empresa, una institució o la mateixa FDSL, en el marc d’un conveni de cooperació educativa, que l’estudiant realitzi de manera autònoma, i disposin de tutor/a acadèmic/a i tutor/a de l’entitat.

Els treballs de fi d’estudis de titulacions de la FDSL realitzats a una entitat, institució, empresa o la mateixa FDSL s’han d’incloure al sistema de la Seguretat Social?

NO, tot i que pot ser que hi hagi un conveni de col·laboració institucional per donar cobertura a algunes activitats realitzades en el marc del treball de fi d’estudis.

Les pràctiques externes curriculars es poden realitzar sense haver formalitzat la matrícula de l’assignatura de pràctiques?

NO. Per realitzar unes pràctiques externes curriculars és obligatori haver formalitzat prèviament la matrícula a l’assignatura vinculada al pla d’estudis.

L’alumnat d’acollida matriculat a la FDSL (mobilitat IN) que, en el marc d’un programa de mobilitat, realitza unes pràctiques acadèmiques externes a Espanya, s’ha d’incloure al sistema de la Seguretat Social?

NO. Aquests estudiants no han de cotitzar.

L’alumnat de la FDSL (mobilitat OUT) que, en el marc d’un programa de mobilitat, realitza unes pràctiques acadèmiques externes durant l’estada a una universitat d’acollida, s’ha d’incloure al sistema de la Seguretat Social?

  • En els programes Erasmus+ i UAB Exchange Programme, NO s’ha d’incloure’l.
  • En el programa SICUE, la universitat d’acollida SÍ ha d’incloure’l.

L’alumnat estranger que hagi obtingut l’accés per cursar uns estudis a la FDSL s’ha d’incloure en el sistema de Seguretat Social?

Les persones que hagin obtingut l’accés per cursar uns estudis a la FDSL amb l’objectiu de finalitzar una titulació, hagin formalitzat la matrícula i hagin de realitzar una pràctica acadèmica externa curricular en territori espanyol,  s’han d’incloure al sistema de la Seguretat Social.

L’alumnat estranger matriculat a la FDSL per realitzar estudis online i que realitza pràctiques acadèmiques externes obligatòries, però totalment online (sense sortir del seu país), s’ha d’incloure al sistema de la Seguretat Social?

NO s’ha d’incloure al sistema de la Seguretat Social l’alumnat estranger matriculat a la FDSL en estudis totalment online, perquè no realitza ni estudis ni pràctiques a Espanya, sinó que ho fa des d’un altre país.

Quina entitat dona d’alta l’estudiant de la FDSL en el cas de pràctiques acadèmiques externes NO remunerades?

  • L’entitat responsable de donar d’alta l’estudiant a la Seguretat Social és l’entitat on es desenvolupen les pràctiques, llevat que en el conveni de cooperació educativa es disposi que aquestes obligacions corresponen a la FDSL.
  • Tots els convenis de cooperació educativa de la FDSLL estableixen que l’entitat responsable de donar d’alta l’estudiant a la Seguretat Social és la mateixa FDSL.

Què és el NSS, NAF o NUSS?

El Número de la Seguretat Social (NUSS o NSS) o, el que és el mateix, el Número d’Afiliació a la Seguretat Social (NAF), és un codi numèric de 12 dígits, únic i personal que identifica la persona en les seves relacions amb la Seguretat Social durant tota la vida.

És necessari el NSS per a la inclusió al sistema de la Seguretat Social a l’alumnat que realitzi pràctiques acadèmiques externes?

El NSS (o NUSS) de l’estudiant que realitzi pràctiques acadèmiques externes i hagi de cotitzar a la Seguretat Social és imprescindible per sol·licitar altes, baixes, comunicar els dies de pràctiques i per dur a terme la liquidació de quotes.

Com pot sol·licitar el NSS l’alumnat?

  1. Per sol·licitar el NSS s’ha de ser més gran de 16 anys
  2. Si es disposa d’identificació digital, l’estudiant pot obtenir informació sobre el NSS mitjançant:
    • El servei Acreditació del Número de la Seguretat Social existent a la Seu Electrònica de la Seguretat Social i del Portal de la TGSS, Importass. L’accés al servei es pot fer per SMS, Clave PIN, Cl@ve Permanent i Certificat Electrònic/DNIe.
    • L’aplicació La Meva Carpeta ciutadana. A través d’aquesta aplicació tan sols es podrà visualitzar el NUSS si en algun moment ja ha existit una situació d’alta a la Seguretat Social com a persona treballadora o assimilada.
  3. Si no es disposa d’identificació digital, l’estudiant pot obtenir el NSS mitjançant:
    • El servei Sol·licitar Número de Seguretat Social existent a la Seu Electrònica de la Seguretat Social i Portal de la TGSS (Importass). L’accés al servei es pot fer per SMS, Clave PIN, Cl@ve Permanent i Certificat Electrònic/DNIe. Les dades necessàries són les dades identificatives (DNI o NIE), dades de contacte (telèfon mòbil i correu electrònic) i domicili habitual.
    • El servei “Enviar una sol·licitud existent” al Portal de la TGSS (Importass). Ha de seleccionar-se la categoria “Ciutadà/Treballador” i seleccionar el tràmit “Obtenció del Número d’Afiliació”. És obligatori aportar el document d’identitat (DNI, NIE o passaport), adreça de correu electrònic i model TA.1, i comptar amb un dispositiu amb càmera per fer-se una fotografia (ordinador, mòbil…). Es pot enviar sense necessitat de signar.

Què farà la FDSL si l’estudiant de pràctiques no aporta el NUSS (NSS)?

La FDSL procedirà a anul·lar la matrícula de les pràctiques acadèmiques externes curriculars sense dret a devolució, segons procediment establert.

Com pot sol·licitar el NSS l’alumnat estranger que no disposa de NIE?

  1. L’alumnat estranger que no disposa de NIE pot sol·licitar el NSS segons el mateix procediment descrit, amb el document d’identificació següent:
    • Alumnat extracomunitari: passaport.
    • Alumnat comunitari: passaport o document d’identitat.
  2. Cal aportar el NIE una vegada assignat pel Ministeri de l’Interior, tot i que, en cas d’estades de pràctiques inferiors a tres mesos, la TGSS no reclamarà el NIE

Què farà la FDSL si l’estudiant de pràctiques no aporta el NUSS (NSS)?

La FDSL procedirà a anul·lar la matrícula de les pràctiques acadèmiques externes curriculars sense dret a devolució, segons procediment establert.

Com serà la cotització?

La cotització a la Seguretat Social, tant en el cas de pràctiques remunerades com de les no remunerades, s’ajustarà a les previsions següents:

  1. No es cotitzarà pel Mecanisme d’Equitat Intergeneracional (MEI).
  2. A les quotes per contingències comunes se’ls aplica una reducció del 95 per
  3. La base de cotització mensual aplicable a efectes de prestacions serà la base mínima de cotització vigent respecte del grup de cotització 8:

 

PRÀCTIQUES NO REMUNERADES

Import cotització a la Seguretat Social (RD 2/2023)

 

Import quota (€/dia) Sense bonificació Bonificació 95%
Empresa Treball ador/a TOTAL Màxim mensual Empresa Treba llador/a TOTAL Màxim mensual
Contingències comunes 2,36 € 2,36 € 53,59 € 0,12 € 0,12 € 2,68 €
Contingències professionals 0,29 € 0,29 € 6,51 € 0,29 € 0,29 € 6,51 €
TOTAL 2,65 € 2,65 € 60,10 € 0,41 € 0,41 € 9,19 €

 

 

Aquest cost pot variar en funció de les bases de cotització que s’estableixin l’any 2024.

Quan es pot produir una baixa per incapacitat temporal (IT) [contingències professionals]?

Es denominen contingències professionals els successos que tenen el seu origen en el desenvolupament d’una activitat laboral i que produeixen alteracions de la salut que tenen la consideració d’accident de treball o de malaltia professional.

Els accidents in itinere, aquells que es produeixen durant l’anada o tornada del lloc de pràctiques, també es consideren contingències professionals.

Una baixa per IT (contingències professionals) només es pot produir en els dies efectius de pràctiques.

Com s’ha de comunicar un accident de treball o qualsevol altra situació vinculada al naixement, cura de menors, risc durant l’embaràs i risc durant la lactància natural?

Caldrà adreçar-se als centres d’assistència mèdica de la mutualitat corresponent (en cas de pràctiques no remunerades, EGARSAT). La mútua s’encarregarà d’acreditar la baixa i establirà, si escau, el seguiment mèdic.

Què passa si s’anul·la la matrícula una vegada començades les pràctiques?

Si s’anul·la la matrícula una vegada iniciades les pràctiques s’ha de cotitzar pels dies efectius de pràctiques realitzades. S’ha de comunicar la baixa amb la darrera pràctica realitzada.

Si un estudiant està de baixa per IT, aquesta situació es mantindrà fins que no rebi l’alta mèdica, encara que hagi finalitzat el curs i no hagi superat l’assignatura perquè no s’han pogut realitzar les pràctiques?

Sí. Encara que el curs acadèmic impliqui el final de l’afiliació a la Seguretat Social, les prestacions per IT han de seguir abonant-se per part de la mútua, fins a la desaparició de la situació d’IT.

La realització de pràctiques és compatible amb una baixa que no sigui per IT [contingències professionals]?

Sí. En cas que l’estudiant estigui de baixa per altres motius pot realitzar les pràctiques.

Si un estudiant es troba en situació de baixa per maternitat o paternitat a la seva feina, pot donar-se d’alta per realitzar pràctiques?

Tan sols es pot accedir a la inclusió al sistema de Seguretat Social per la realització de pràctiques un cop transcorregudes les sis primeres setmanes del descans obligatori per naixement i cura d’un menor.

Si un estudiant ja està cotitzant, ha de cotitzar per les pràctiques?

No. Si ja està inclòs/osa en qualsevol dels règims del sistema de Seguretat Social per al desenvolupament d’una altra activitat, en situació assimilada, percebent una prestació o amb la condició de pensionista, no és d’aplicació la cotització per les pràctiques formatives.

En aquests casos la universitat trametrà la informació de les pràctiques a la TGSS pel procediment general i serà aquest organisme qui farà les comprovacions pertinents.

És necessari un període mínim de cotització per tenir dret a la prestació per incapacitat temporal (IT) o per d’altres situacions?

  1. Per a la prestació per IT derivada d’accident de treball NO es requereix un període previ cotitzat.
  2. Per a les prestacions per NAIXEMENT I CURA DEL MENOR, SÍ existeixen, amb caràcter general, requisits de cotització prèvia que varien en funció de l’edat:
    • Les persones menors de 21 anys: NO tenen aquest requisit.
    • Entre 21 i menys de 26 anys: 90 dies cotitzats en els 7 anys anteriors, juntament amb 180 dies cotitzats en còmput global.
    • A partir de 26 anys: 180 dies cotitzats en els 7 anys anteriors, juntament amb 360 dies cotitzats en còmput global.

En casos de pràctiques no remunerades simultànies en dos horaris i entitats diferents, cal fer dues altes diferents?

NO. És indiferent si estan vinculades a un o a diversos convenis de cooperació educativa

En cas que es realitzin dues pràctiques no remunerades simultànies, quines dates s’han de tenir en compte a l’hora de donar d’alta/baixa a l’estudiant?

La data d’alta serà la de la pràctica que comenci abans i la de la baixa, la de la pràctica que acabi més tard. S’haurà de cotitzar per la totalitat de dies efectius que s’han realitzat les pràctiques.

A qui es poden adreçar les consultes sobre la comptabilitat de la cotització de pràctiques i les diferents situacions administratives?

La Tresoreria General de la Seguretat Social ha habilitat els telèfons 915 410 291 i 901 502 050. Cal triar l’opció “Ciutadà”.

Si la simultaneïtat es dona en la realització de pràctiques remunerades i no remunerades, és compatible l’alta en dos grups de cotització diferents?

Sí, com que es tracta de dos grups de cotització diferents, no hi ha incompatibilitat.

Quin tractament tenen les pràctiques acadèmiques externes que s’han iniciat amb anterioritat a l’entrada en vigor de la disposició addicional?

Les persones que, amb anterioritat a la publicació de la llei, hagin realitzat pràctiques acadèmiques externes podran subscriure un conveni especial, una única vegada, en el termini i en les condicions que determini el Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, que els possibiliti el còmput de la cotització de les pràctiques realitzades abans de la data d’entrada en vigor, fins a un màxim de 5 anys i 1.825 dies cotitzats.

Les universitats tan sols podran facilitar a l’estudiant una certificació conforme s’han realitzat les pràctiques, segons el model que aporti el Ministeri adaptat a la FDSL.

Com es calcula el nombre de dies efectius de pràctiques de cada mes?

  • S’ha de cotitzar pel nombre de dies efectius de pràctiques de cada mes
  • Les fraccions de dia es computaran com un dia

A quants dies de cotització equival un dia de pràctica acadèmica externa no remunerada?

Un dia de pràctica no remunerada equival a 1,61 dies cotitzats, sense que es puguin sobrepassar, en cap cas, el nombre de dies del mes corresponent. Les fraccions de dia que puguin resultar del coeficient anterior es computaran com un dia complet.

Què inclou l’acció protectora de la Seguretat Social quan es dona d’alta un/a estudiant?

  • L’acció protectora serà la corresponent al règim de Seguretat Social aplicable (assimilats a persones treballadores per compte aliena), excloent-ne les cobertures següents:
    • Protecció per atur
    • Fons de garantia salarial
    • Formació professional
    • En el supòsit de pràctiques no remunerades, s’exclourà també la protecció per a la prestació d’incapacitat temporal derivada per contingències comunes (malaltia)
  • Les prestacions econòmiques incloses són les següents:
    • Naixement, cura de menors, risc durant l’embaràs i risc durant la lactància natural. Aquestes prestacions s’abonaran per part de l’entitat gestora o la mútua col·laboradora, mitjançant el pagament directe.
    • Situació d’incapacitat temporal derivada de contingències professionals (IT) que s’abonaran per l’entitat on es desenvolupin les pràctiques o pel centre de formació responsable de la titulació.
    • La prestació econòmica per les situacions esmentades s’abonarà per la totalitat de dies en què l’estudiant es trobi en aquella situació, independentment que durant aquell període no hagués hagut de realitzar cap dia de pràctica.

Quines dades s’inclouran als informes de vida laboral?

Als informes de vida laboral s’inclouran els períodes d’alta, el nombre de dies de pràctiques efectivament realitzades i comunicades i, si escau, el nombre de dies comunicats de les situacions d’incapacitat temporal derivada de contingències professionals o de la resta de prestacions incloses.

Què passa si l’estudiant està de baixa laboral?

  • Si l’estudiant treballa i, per tant, no cotitza a la SS des de la FDSL:
    És responsabilitat de l’estudiant comunicar a la Coordinació de l’assignatura de pràctiques l’estat d’IT.
    Durant el període d’IT, l’estudiant no pot realitzar les pràctiques.
  • Si l’estudiant no treballa i cotitza a la SS des de la FDSL:
    Si l’estudiant té una IT, aquesta serà comunicada a la FDSL.
    Durant el període d’IT, l’estudiant no pot realitzar les pràctiques.

Quants dies, com a màxim, es podran recuperar per no assistència a pràctiques per una IT o absència justificada?

No es podrà garantir la recuperació de més de 5 dies de pràctiques.
Si la IT s’allarga més de 5 dies, no es podrà garantir la recuperació de les pràctiques.

Quan es pot fer la recuperació de les pràctiques?

Les pràctiques es podran recuperar, previ pacte amb el centre de pràctiques i sempre dintre del calendari acadèmic.
No es podran recuperar les pràctiques durant els períodes de vacances de Nadal, Setmana Santa, ni més enllà de la darrera setmana de juny.

Podeu ampliar la informació a la pàgina oficial de la Seguretat Social.  

  • Pràctiques externes als estudis d’Infermeria: Pràcticum I, Pràcticum II, Pràcticum III, Pràcticum IV, Pràcticum V, Pràcticum VI, Pràcticum VII, Pràctiques Externes en Infermeria en la Comunitat, Pràctiques Externes en Infermeria en Urgències i Emergències.
  • Pràctiques externes als estudis de Teràpia Ocupacional: Pràcticum I, Pràcticum II, Pràctiques Externes en Intervenció Avançada, Pràctiques Externes en Atenció a l’Autonomia Personal i la Dependència.
  • Pràctiques de Formació Postgraduada: Màster i DE en Infermeria Quirúrgica (A3 Tallers de simulació i pràctica clínica); DE en Atenció Integral en Infermeria Intensiva (A4 Pràcticum).
  • Formació Professional: Mòdul de Formació en Centres de Treball.

Matrícula

Puc realitzar dos Cicles Formatius simultàniament en el mateix centre?

La legislació et permet cursar mòduls o unitats formatives del mateix cicle formatiu, distribuïts entre la modalitat presencial i la modalitat no presencial però no dos cicles formatius diferents en el mateix curs acadèmic. 

A quines beques i descomptes puc optar?

Com a estudiant de formació professional, et pots acollir a les diverses convocatòries de beques. Pots trobar tota la informació sobre les beques que ofereix el Ministeri d’Educació, Cultura i Esport, i tramitar-la en línia, fent clic aquí.

També et pots acollir a les beques per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu. En aquest cas és responsabilitat de l’alumne aportar tota la documentació requerida i degudament signada. En cas de necessitar la validació de l’EAP, haurà de sol·licitar cita per poder fer aquesta valoració. Teniu tota la informació aquí.

El Centre de FP Sant Llàtzer ofereix un programa de beques internes. Pots consultar tota la informació i el funcionament de la convocatòria fent clic aquí. Si vols optar a una de les beques internes, descarrega’t el document fent clic aquí i fes la teva sol·licitud.

Per a més informació referent a aquestes beques, pots contactar amb Pilar Arrufat.

Hi ha descomptes especials per família nombrosa, monoparental o diversitat funcional?

Sí, es farà un descompte/ bonificació per Família nombrosa, família monoparental, persones amb diversitat funcional o víctimes de violència de gènere. 

Tinc descompte si faig pagament al comptat?

Sí, es farà un descompte del 5% de l’import de la matrícula. 

Quines formes de pagament tinc per formalitzar la matrícula?

El pagament es realitza per domiciliació bancària. 

Puc reservar la meva plaça?

Sí, podràs fer la reserva pagant l’import establert per a la matrícula.

Recorda que la reserva de plaça només es retornarà en cas de no tenir els requisits d’accés en el moment de la matrícula. Si un cop fet el pagament de la reserva decideixes no formalitzar la matrícula, aquest import no serà reintegrable.

Avaluació

Quin és el sistema d’avaluació?

L’aprenentatge dels alumnes es basa en una avaluació continuada. El treball i l’avaluació contínua seran els elements clau per a l’obtenció gradual del títol. Es basa en superar les teves assignatures progressivament.

A on faré les meves proves avaluatives?

Les faràs al propi centre

Quines convocatòries tinc per matrícula?

L’alumne disposa d’un màxim de  2 convocatòries (una ordinària  i una altra extraordinària) per a la superació del mòdul professional en el semestre en què estigui matriculat a aquest.

Si passades aquestes 2 convocatòries l’alumne quedés suspès, haurà de tornar a matricular-se al següent curs, als mòduls o unitats formatives que tingui pendents d’aprovar.

Puc renunciar a una convocatòria?

Sí, sempre que comuniquis la teva sol·licitud de renúncia de forma justificada amb una antelació mínima de quinze dies a la data de l’examen del mòdul al qual vols renunciar. Aquesta sol·licitud de renúncia ha de ser acceptada pel centre.

Convalidacions

Quins tipus de convalidacions existeixen?

Hi ha dos tipus de convalidacions: les convalidacions directes i les convalidacions singulars. 

Què són les convalidacions directes?

Són les convalidacions que poden sol·licitar aquelles persones que han cursat un Cicle Formatiu de Formació Professional específic i estan cursant un altre del mateix grau o d’un grau diferent. 

Les convalidacions directes estan tipificades per les autoritats educatives i les resol el Centre Educatiu. En aquests casos la convalidació és molt probable sempre que l’alumne aporti la documentació en la forma i els terminis establerts. 

Què són les convalidacions singulars?

Són les convalidacions que poden sol·licitar aquelles persones que han cursat ensenyaments universitaris vigents, extingides o a l’estranger. Es tracta de casos particulars que no tenen prevista una convalidació directa i que es resolen individualment per la Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats. 

Què és un mòdul transversal?

És un mòdul que es troba en el currículum de diversos cicles formatius i que treballa capacitats necessàries per diversos tècnics o tècnics superiors. Per exemple, són mòduls transversals: 

  • Formació i orientació laboral 
  • Empresa i Iniciativa Emprenedora 

Vaig cursar un cicle formatiu de grau mitjà (LOE) i ara estic cursant un altre de grau superior (LOE), puc convalidar el mòdul de Formació i Orientació Laboral (FOL)?

Sí, el mòdul de FOL de qualsevol cicle formatiu de grau mitjà (LOE) convalida el mòdul de FOL de qualsevol cicle formatiu de grau superior (LOE). A partir del curs 2022/2023, ja no constarà com a CV (convalidat) sinó que es trasllada la qualificació del mòdul origen que convalida.

Vaig cursar un cicle formatiu de grau mitjà (LOE) i ara estic cursant un altre de grau superior (LOE), puc convalidar el mòdul d’Empresa i iniciativa emprenedora (EIE)?

Sí, el mòdul d’EIE de qualsevol cicle formatiu de grau mitjà (LOE) convalida el mòdul d’EIE de qualsevol cicle formatiu de grau superior (LOE). A partir del curs 2022/2023, ja no constarà com a CV (convalidat) sinó que es trasllada la qualificació del mòdul origen que convalida.

Puc convalidar el mòdul professional d’anglès?

Sí, sempre que sigui un certificat acadèmic oficial expedit per l’escola oficial d’idiomes de nivell avançat B2 per a cicles formatius de grau superior i titulacions universitàries oficials en Filologia o Traducció i Interpretació, de la mateixa especialitat que la llengua estrangera que es vol convalidar (anglès).

He cursat estudis a l’estranger i els vull homologar. Quina documentació he de presentar?

  • Document que acrediti la teva identitat: DNI, NIE o passaport
  • Títol, diploma o certificat final obtingut original (no fotocòpia) amb validesa oficial en els sistema educatiu del país estranger
  • Programa descriptiu de l’assignatura cursada i aprovada que vols convalidar amb les hores corresponents i segellat pel centre on el vas cursar. IMPORTANT: ha d’existir una equivalència suficient en la durada i els continguts.
  • Pots accedir al portal de Tràmits de la Generalitat de Catalunya fent click aquí

Puc sol·licitar una convalidació si vaig començar estudis universitaris i no els vaig acabar?

Sí, a partir del curs 2008-09 es pot sol·licitar la convalidació singular per matèries superades d’estudis universitaris, encara que no s’hagin finalitzat. 

Quins mòduls transversals puc tenir convalidats per tenir els estudis universitaris finalitzats?

Per tenir estudis universitaris oficials finalitzats pots tenir convalidada l’UF1- Incorporació al Treball del Mòdul Formació i Orientació Laboral i el Mòdul complet d’Empresa i Iniciativa Emprenedora.

Continuació d’estudis

Puc accedir a la universitat amb la titulació de Grau Superior de Documentació i administració sanitària?

Sí, pots accedir als ensenyaments universitaris des de cicle formatiu de grau superior sense la necessitat de fer cap prova de Selectivitat, ja que la teva nota d’accés és la qualificació mitjana del cicle superior. En cas que vulguis millorar aquesta nota pots presentar-te a la fase específica de les PAU. Pots consultar més informació fent click aquí.

Què he de tenir en compte a l’hora d’accedir a la universitat?

La nota que obtinguis un cop finalitzat el cicle formatiu de Documentació i Administració Sanitàries (sobre 10) equival a la nota total del batxillerat més la part general de la Selectivitat. Per tant, només hauràs de realitzar les assignatures optatives de la Selectivitat, és a dir, la part específica.

Comprova quines assignatures optatives ponderen més per a accedir al grau universitari que vulguis realitzar, ja que amb una ponderació de 0,2 pots obtenir 2 punts més sobre la nota final d’accés. El càlcul final és el següent: nota final CFGS + (nota examen x 0,2) = Nota final accés universitat.

CFPSLL
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.